Workshop

Jag har nu under förmiddagen besökt en del av de workshops som hålls igång, och jag tror det går riktigt bra för dem flesta! Somliga ser liite trötta och vilsekomna ut men som tonåring sitter ju tröttheten i benmärgen, det hör liksom till. Men dem allra flesta är faktiskt riktigt engagerade och har fått roliga uppdrag. På den ena masserar man varandra som en powerboost för all information dem måste ta in och lyssnar ihärdigt på. Under den andra så skriver man om matrecept på ett klimatsmart sätt genom att använda t.ex säsongsråvaror. Temat för helgen är ju miljö (jag veet, svårt att lista ut va?!) och det pratas mycket om utsläpp, energiförändringar och kollektivtraffik idag, både under workshops, bland deltagarna och på åsiktstorget. Jag uppdaterar er lite senare igen, men nu kallar schemat som under en timme till kommer råda Workshop och efter det får ni bilder och lite annat. Men viktigast av allt så får deltagarna lunch, vilket jag tror är väldigt efterlängtat just nu, ses snart!
 
Igårkväll bjöds det inte bara på Syster Sol (som förövrigt var skitbra), utan alla deltagare, och programledare såklart, fick sjunga kareoke, dem spelade maffia (ett asroligt kortspel) och gjorde lite annat smått och gott. I Aulan visades också två filmer som det kommer att göra även inatt.  
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0