MILJÖTINGETS GOODIE BAG.


Tygpåsar som väntar på att få bli någons.

Hallå! Efter en god middag med crewet har jag nu åkt hem till Söderhamn, imorgon ska jag gå på begravning och blir därför borta en stund från Miljötinget och bloggen. Jag har dock fått en utmärkt inhoppare, programrådet Josefine som kommer att sköta om bloggen medan jag är borta.

Jag tänkte berätta om dessa fina tygpåsar som alla deltagare ska få. De är gjorda av Rättvisemärkt bomull och innehåller massor av godsaker, så här i bloggvärlden kallas de väl gärna för "goodie bags" kan tänkas, röda mattan, VIP och så, ni vet. Dessa goodie bags är dock fyllda med bra information och annat smått och gott, och dessutom är ju själva påsen helt perfekt av tusen anledningar:
  • Den är Rättvisemärkt, alltså har de som arbetat med allt som krävs för att göra en påse som denna fått arbeta under schyssta förhållanden.
  • Den är stor och rejäl och rymmer det mesta.
  • Vet ni att vi förbrukar 1000 miljarder plastpåsar om året? Det går åt massvis med olja för att tillverka och transportera plastpåsar, och detta är så klart totalt oklimatsmart. Ta med denna tygpåse (och till er stackare som inte ska på Miljötinget och få en: skaffa en annan!) när du går och handlar. Ha den jämt ihopvikt (de kan bli jättesmå, jag lovar!) i din handväska. Du och jorden tjänar på det.
  • Du behöver alltså inte ha något dåligt samvete för denna fina och bra påse!
Detta var fyra av tusen anledningar, haha. Näe, men ni förstår va?

Vi hörs imorgon, så länge lämnar jag över till Josefine!

Kommentarer
Postat av: Fia

Ingrid ditt fino, vad duktig du är!

2009-10-30 @ 10:02:01
URL: http://lagfesten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0