God morgon!

 
 
Stämde av med Ellie Gustafsson och Linnea Bergman innan de skulle in till Teatern för att vakna med våra konferencierer Idalisa och Dina. Vad tyckte dem? Och om ni tyckte annorlunda, eller samma sak men ännu mer - dra tag i mig och berätta. Eller kommentera på bloggen!  
 
Ellie och Linnea var nöjda med konserten igår, trots det oplanerade avbrottet.
 
- Jag trodde brandmännen var en del av showen, säger Linnea.
Många trodde också att larmljudet var en del av musiken. Det hade inte varit konstigt när det kommer till Panda da Panda som tar ut allt till sina gränser på scenen.
 
Förutom det var de fascinerade av föreläsarna. 
- Det var mycket konkret fakta om saker som man kanske vet men är luddigare i ens huvud. T ex vet vi att global uppvärmning är fel. Men nu fick vi siffror på hur fel det är, säger Linnea.
 
För Ellie var föreläsningen med Daniel Öhman, Matens pris särskilt intresrsant. Hon själv är vegan av djurrättsliga skäl. Tidigare var hon vegetarian, men i samband med en kick off för  Djurens rätts sommarturné fick hon lära sig mer och blev vegan istället. Det hon upplevt är att hon hittat andra alternativ som hon tycker funkar och hellre kör på.
 
Härnäst sätter work shop-grupperna fart. Vi får se var jag hamnar och vilka jag pratar med.
 
 

Ellie Gustafsson och Linnea Bergman
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0