WORKSHOPS MILJÖTINGET 2015

Idag har alla deltagarna fått välja workshops vid ankomst som de senare fick gå på.
En av alla våra workshops är " Hur kommer fröna in i äpplet om ekosystemstjänster"
Här får deltagarna äta olika frukter och titta på hur dem ser ut runt kärnsjälken samt göra en fotosyntes.
.

En annan annan workshop vi även hade kallades för "Ekosystemets tjänster i vardagen"
Den handlar om hur ekosystemtjänster påverkar vår vardag, på vilket sätt det är viktiga för framtiden och vilka utmaningar det finns kring dem som behöver lösas?


Julia 15år, Ockelbo

Varför valde du just den här workshopen?
Jag ville veta mer om ekosystemet och hur det fungerar i vardagen.

Har du lärt dig något under dessa workshops?
Ja, jag hade "El-bil hot or not" innan och där lärde jag mig mycket. Jag trodde att en elbil släppte ut i alla fall lite koldioxid, men den släpper inte ut något alls. Sen trodde jag att bilen lät också, men det lilla en elbil låter är från hjulen. Den var rolig.
 


Oscar 14år Rättvik

Varför valde du denna workshop?

Verkade kul med ekosystem.

Har du lärt dig något av workshopsen?

Ja jag hade också den om elbilen innan & den lärde jag mig mycket av.

Varför åkte du till Miljötinget?
Verkade vara en kul grej.

Är du miljöintresserad?
Ja det är jag!


Vad ser du mest fram emot på MT ?

Musiken och artisterna.


 
Övriga bilder från workshops under dagen
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0