MODEVISNING MED SECOND HAND-KLÄDER.



Förlåt! Det här är typ den enda bild jag kan skrapa fram från modevisningen. Uselt, jag vet, men det gick så fort och sen stod jag mitt i vägen för alla och höll på att förstöra alltihop, haha, så jag hann helt enkelt inte med! Miljötidningsfotograf-Jens hade så klart infunnit sig på bästa fotoplats och tog massor av bilder, kanske kan de dyka upp någonstans i framtiden...

I alla fall så hade programrådet hittat mängder av fina second hand-kläder i trakten som de mannekängade själva till allas stora förtjusning! Att handla second hand är riktigt bra för miljön då man tar reda på det som redan finns istället för att köpa nyproducerat som är påfrestande för miljön. Det är dessutom oftast riktigt, riktigt billigt, och ofta går pengarna till välgörande ändamål, i alla fall om man handlar på exempelvis Röda Korset, Erikshjälpen, Myrorna osv. PLUS att du kan hitta unika plagg som inte massproducerats och som varenda kotte har på sig. Alltså: SECOND HAND ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0